Problemlösarböcker

Mamma har massor av olika böcker som är bra mot allt och ingenting. Hon brukar alltid försöka övertala mig att läsa de här böckerna, olika beroende på vad som passar just då. Det kan vara böcker om hur man ska tänka, hur man städar och möblerar för att få rätt energier, böcker som talar om varför man är som man är bara för att man är född i en viss månad eller böcker som talar om varför tjejer är katter och killar är hundar.. Böcker om det mesta.
Jag brukar aldrig läsa när hon säger till mig, däremot de tillfällena när boken bara råkar ligga framme i rätt stund då kan jag ta och bläddra igenom den.
Det var vad som hände idag. Jag fick syn på en sån där problemlösar bok om precis det som hackade mest på hjärtat just idag. Det var en bok som verkligen var helt perfekt skriven, precis de orden jag behövde höra idag. Så otroligt härlig och positiv bok skriven av Benny.
Inte nog med att man blev glad av att läsa allt han skrivit, det påminde om mötet jag hade med honom och alla riktigt bra saker han sa.
Tänker inte gå in på vilken bok det var eller varför den behövdes just idag, det här blir nog egentligen bara en påminelse för mig själv om att jag borde läsa mammas böcker oftare för de flesta är faktiskt rätt peppande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0