Inte lika stor idol längre

Förr var jag alltid en av absoluta Hampus favoriter, nu är det inte så längre. Han satt och räknade upp sin lista över hans favoriter och jag har verkligen åkt ner långt på den listan. Kaj, Mormor, Morfar, Mamma, Martin, Pappa, Robert, Cicci.. Åttonde plats, fail!
Men Frida gillar mig ialf, hon är lite sugen på att pierca sig hon med. Fast när hon blir äldre då alltså.
Förövrigt är facebook verkligen hur bra som helst, helt sjukt nice att få så många grattis. Det har verkligen varit det bästa på hela dagen :)

Scorett Outlet

Det blev en spontantripp till Ullared med Bex och Camilla igår. Mest för att det behövdes något kul att göra nu.
Kom hem med bara en påse den här gången också men det är verkligen bättre så. Inte köpa massa onödig skit bara för att det är billigt, bara köpa det man faktiskt behöver. Blir inga bilder för jag har inte någon av kamerorna här.
Var inne på Scorett outleten med, finns det något finare ord? Hittade ultimata skorna, svarta wedges i mocka med spännen på. Riktigt fynd, bästa köper igår helt klart.
Så det var en bra dag igår, förutom att jag fick feber och förkylning bara blev värre.
Med andra ord blir det en väldigt lugn dag idag med kan yang, te och nässpray.
Ska nog åka till apoteket o investera i halstabletter så jag kan prata ordentligt sen, kan behövas det är ju trots allt min födelsedag.

Timekilling lista

Brukar du komma i tid: Ja oftast
Hur lång är du: 164
Kan du laga mat: Ja när jag känner för det ialf :P
Vad jobbar du med/pluggar du: Ingenting alls.
Vad har du på dig just nu: En stor t-shirt
Har du någon fobi: Mörker inomhus och spy
Hade du en bra kväll igår: Inte som jag tänkt mig men helt okej ändå
Vilket är ditt senaste inköp: Byxor och en tröja
Din favoritdryck på morgonen: Juice
Var fick du dina senaste pengar ifrån: Förra jobbet
Har du sovit i din egen säng inatt: Ja
Vad hade du sönder senast: Mitt örhänge.
Vem snackade du med senast: Bex
Varm favoritdricka: Kaffe
Favoritdricka när du är riktigt törstig: Vatten
Alkoholhaltig favoritdricka: Cosmopolitan
Saknar du någon just nu: Ja
Vad ska man göra för att få dig irriterad: Ta mina grejer, fortsätta tjata om något för att få viljan igenom, gå långsamt på stan.
Någon jag stör mig på: Det är olika, ibland ingen och ibland alla
Intressen: Vet inte riktigt vad mina intressen är längre.. musik, skor, kompisar o sånt typ
Senaste person du kramade: Sara
Senaste person du ringde: Bex
Senaste person som ringde dig: Bex
Vad drack du senast: Vatten
Vill du ha barn: Ja, fast inte än
Längtar du till din nästa födelsedag: Verkligen inte
Har rakat dina ben någon gång: Måånga gånger
Är du sugen på något nu: Nej
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: Oftast bara 1 kopp max
Använder du hudkräm: Varje gång jag har duschat eller badat. Jag blir så torr.
Attraheras du av män med skägg: Nja,bara skäggstubb inte helt skägg
Micro-pop eller poppa själv: Spelar inte så stor roll micro kanske
Brukar du baka: Gillar att göra det men det blir typ aldrig av
Röstade du i det senaste valet: Japp
Är du nöjd med ditt liv som det är nu: Nej, det är jag inte
Vilken låt lyssnade du senast på: In this moment- Just Drive
Har någon annan sovit i din säng inatt: Nej
Har du pengar på mobilen: Abonnemang

1år

Det var inte så här jag ville spendera den här dagen.

In this moment- Standing here alone

Mest spelade låten för min del just nu. Lyssnar nästan bara på in this moment nu, men dom är ju sjukt bra med. Senaste plattan är perfekt.

God morgon

Jag har insett att det var väldigt dumt att jag tog med min tv när jag flyttade. I jönköping hamnade den i förrådet eftersom vi varken hade plats eller uttag för den. Men shit va tråkigt det blir nu när jag är hemma och hälsar på och alla andra sover. Det är nu det hade varit perfekt att slökolla på tv.

Istället har jag pysslat med att boka biljett hem och kika runt lite på internet. Fick mejl häromdagen att jag vunnit en tävling jag, josie o emma var med på när vi var på a6, trodde det varit massa vinnare men det var visst bara jag och en till. Nice :D

Om en liten stund tänkte jag åka och rösta så jag hinner det innan jag ska åka. Efter att ha kollat på en några av valdebatterna på tv4 känner jag mig helt säker på vart jag ska lägga min röst.

Hemma igen

Det blev Göteborg idag. Funderade över det igår, bestämde mig i natt. Kom fram till att det verkligen behövdes en hemresa.
Väl här blev det ett spontanbesök hos Moa. Lite sjuk känsla att bara kunna vandra bort till henne för en kopp kaffe, men det var värt!
Hon passar Jims lägenhet som ligger super centralt. Jag vill också bo så, blev riktigt avundsjuk.
Efter några timmars prat skulle hon på intervju och jag begav mig hemmåt. När jag kom hem mötte jag bex och skrållan vid busshållplatsen, så stannade och pratade lite. Sedan dök Josie upp och lite senare även Emma. Så jag hängde med dom på promenad en stund. Härlig dag.

Klant

Skulle borsta håret förut med en hårborste jag egentligen råkade slå sönder häromdagen. Satte ihop den igen men det räckte tydligen inte för nu gick den av igen och gjorde sönder mitt örhänge i fallet. Fail!
Favorit örhänget.. sista örhängena jag hade kvar båda av och som inte hänger.. bu :(
Nu blir det Body Pump och lite gymmande. Fan va jag längtat efter body pumpen, jag är sjukt peppad på det nu :D räknar med rejäl träningsvärk imorgon haha

Josie o Emma hälsar på

I Helgen var Josie och Emma här och hälsade på.
Det blev middag och fest på fredagen. Var hos diana på förfest en sväng och sedan drog vi till Harrys. Började bra och slutade sämst.
På lördagen hängde vi på a6 en stund, drack godaste smoothiesarna som finns. De hittar man på naked juice bar.
På kvällen blev det Toy Stoy 3. Helt okej film.

Greja med PS tutorials


Kort Göteborgsvisit

Det blev ett välldigt kort besök i Göteborg. Hade tänkt stanna i minst en vecka ialf men det blev knappt en dag.
Skulle dit för att besöka tandläkarn. Hade ett hål i en tand för första gången i mitt liv, så ska tillbaks och dra tanden eftersom det var en visdomstand som tydligen var enklare att dra än att laga. Läskigt.
Sedan ringde det en kille från ett jobb jag sökt som jag verkligen vill ha, så fick åka hem på kvällen för att kunna gå på intervju idag.
Bitterljuvt, ville egentligen stannat i gbg. Hade behövt träffa de närmsta, prata av mig och tänka igenom allt. Men jag vill verkligen ha jobbet så det var ändå inget svårt beslut att åka hem så fort som möjligt ändå.

Hann träffa Moa ialf, så fick pratat av mig en hel del om allt. Hon är det bästa stödet. Hon hjälpte mig lite med mitt CV förresten så det är lite tack vare henne som det går bra med jobben nu :D
Vi fick kikat i lite affärer, besökt greenwich och kollat in Jims lägenhet som Moa ska bo i en månad framöver.
Jag hade planerat att bo hos henne med, ialf nu i helgen men ja nu hamnade jag ju hemma igen trots allt :P

Fast som tur är kommer Emma och Josie hit i helgen, det kommer bli så sjukt nice.
En annan nice sak är att jag fick ett annat jobb idag, var 3e helg. Så idag är en bra dag.

En torsdagskväll

Ytterst händelserikt liv numera.. ytterst.. men men. Idag har jag varit och köpt nytt gymkort, det jag hade gick ut i förrgår. Samma ställe fortfarande, nästa vecka kör de igång gruppassen, jag längtar! Body Jam, body pump, det kommer bli nice.

Helgen är spikad och händelsefull så det är något att se fram emot. Sedan ska jag åka hem. Har helt sjuk hemlängtan nu. Behöver prata av mig ordentligt om allt, behöver verkligen bli påmind om att det kommer bli bättre och påmind om att det visst var värt att flytta. Jag vet ju att det är det här jag vill och jag vet att det är rätt, men jag behöver bli påmind om det och ja helt enkelt bara få prata av mig om allt för just nu känns det inte så bra.

I rymden finns inga känslor

Igår var jag och Martin på förhandsvisningen av I rymden finns inga känslor.
Helt okej film, ganska rolig av och till men inte mer än så. En sån där medelbra film, typisk sån man kan se på tvn en vardagskväll liksom.
Bion hade ganska mycket problem med att få igång filmen, vi kom in i salongen samtidigt som filmen skulle börja, men det dröjde ett bra tag innan änns reklamen kom igång, sen startade de fel film haha! Vampyrer Suger, alla trodde att det var trailern först men sen tog den aldrig slut haha.. men sen kom dom in och fixade så vi fick se rätt film.

RSS 2.0