Ingen jacka och förkyld

Ja, det var roligt igår. Massa dans och alla var glada.
Jag lyckades tappa bort min garderobslapp. Tjejjen i garderoben letade jätte länge men hittade inte jackan. Johannes var snäll och stannade med mig tills Nivå stängde och alla hade hämtat sina jackor så de kunde hitta min. Men den var redan borta då, så någon hittade väl min lapp och hämtade ut jackan. Kul för den personen då för jag hade lagt alla värdesakerna i jackan.
Ett busskort som jag köpte igår, bankomatkort, körkort, pass, hemnycklar, ipod och mina fina hörlurar, gymkortet och alla annat som jag hade i plånboken.

Lagom jobbigt att det var tvunget att hända just igår, hade redan haft en jobbig dag, en jobbig vecka.
Nästa vecka lär ju bli jobbigare för nu kan jag inte änns gå utanför huset, för då kan jag inte låsa.
Jag kan ändå inte åka nånstanns för jag har ju varken körkort eller busskort.. och det är kallt utan varma vinterjackan.
och jag vet att jag måste köpa nytt så nu kommer jag va pank dessutom. Seriöst jag orkar inte alla de här dåliga grejerna mer..

Lite tur i oturen var det ändå att jag hade tagit på mig kavaj för en gångs skull, hade varit sjukt jobbigt att gå hem i bara klänning. Fick låna halsduk och vantar av Johannes. Sen väntade han med mig till typ 7på morgonen när han kunde ta sin buss hem och mamma kunde hämta mig efter sitt jobb. Det var riktigt snällt :)

Sådär lagom förkyld idag med förresten, hade nästan tappat rösten medan vi var ute, bra att toppa det på att gå utan jacka då..nja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0