Mr Nobody

Igår kväll blev det bio med Emma. Vi såg Mr Nobody. Kan ha varit den mest flummiga och konstiga film jag någonsin sett. Men vill inte kalla den dålig för jag gillade den ändå, även om jag inte fattade så mycket. Tror inte det var någon där som fattade något direkt. Men den var snyggt filmad med många snygga bilder.

Filmen handlar om Nemo Nobody (Jared Leto) som inte minns vem han är och de försöker få honom att berätta. Men allt han berättar är motsägelsefullt. Han berättar om olika liv med 3olika tjejer, Elise, Anna och Jean.
Allt går ut på hur olika hans liv blev beroende på om han när han var 9år valt att följa med sin mamma eller stanna med sin pappa när de separerade.
Första delen av filmen kändes som man förstod lite iallafall, man hoppade snabbt mellan de olika liven, fast liven däremellan var aldrig desamma heller de ändrades hela tiden, ibland hade han frun och ibland inte osv.
Men sista 20-30min, shit va flummigt det blev då!
Både jag och Emma hade suttit helt inne i filmen och verkligen försökt förstå men de sista gick bara inte att förstå. Det var så sjukt flummigt.
När han körde ner i en sjö som man redan sett honom göra massa ggr kom airbagen upp och det stod "game over" shit va jag skrattade då. Resten gick bara att skratta åt för det fanns nästan ingen koppling någonstans utan det var bara rent ut sagt flummigt.
Vet faktiskt inte om jag kan rekommendera filmen för jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den. Snyggt gjord men flummig. Det blir så jag kommer beskriva den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0