Telefonsamtal

Helt sjukt hur nervös man kan bli för ett litet telefonsamtal, eller ja.. hur nervös jag kan bli rättare sagt.
Egentligen har jag inte änns svårt för att prata i telefon. Det är bara de där allra första, när man presenterar sig osv.
Man vill ju inte dra någon alldeles för lång replik som ändå bara gör att man pratar i 300km/h, men man vill ju inte säga något för kort heller, man måste ju få med det viktigaste ändå.
Skulle kunna säga "Hej, Jag heter Cecilia och jag undrar i fall ni tar emot praktikanter"
Det hade känts allra lättast för då hade den där jobbiga biten av samtalet varit över direkt, för sen när den andra personen väl börjar prata är det lugnt.
Men det funkar inte att bara säga så, får åtminstone nämna skolan för att öka mina chanser.

Ringde nyss, men telefonen var avstängd. Ska prova att ringa om en liten stund igen.
Ska jag mejla annars?
Eller borde kanske försöka ringa imorgon också, annars mejla.
Fast samtidigt, det är skönt att få tag i dom så fort som möjligt, börjar bli rätt fet panik över praktiken nu..

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh jag förstår dig. Jag hatar att ringa och sen blir det bara bajs av det man ska säga ändå. Gick det bra? :)

2009-12-09 @ 23:04:16
URL: http://sarajohansson.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0