Hemma i ale

Kom hem i förrgår, blev mött av skrållan som kom springandes och blev överlycklig när jag kom innanför dörrn. Tror att vi kanske saknat varandra lika mycket :)

Låg och hostade värre än innan hela natten, somnade inte förrän kl 6 så det blev inte många timmars sömn alls. Så bestämde mig att det var dags att kolla upp det nu då, så det blev ett besök hos doktorn på kvällen, var inget allvarligt bara förkylning precis som jag trodde. Så jag fick hostmedicin.
Den var rätt stark, så mådde inte helt okej igår. Men idag är det bättre. Fick sova hela natten dessutom.
Började färga håret under kvällen, blekte det och färgade det mörka svart igen.

La i den rosa färgen idag, men blev inte riktigt lika nöjd som sist, berodde på att sist hade jag typ vitt hår och nu hade jag inte blekt lika mycket, så det blev mörkare.

Ska strax ut och övningsköra lite med mamma, får passa på nu närj ag är hemma. Vi övningskörde en del igår med. Tränade på att backa runt hörn, inte gjort det innan förrän i torsdags på min körlektion. Så humöret var väl inte på topp igår eftersom det krånglade och mamma inte var någon större hjälp som bara satt tyst eller påpekade när jag gjorde något fel. Snacka om självförtroendekrossande. Det sista när vi åkte hem satt jag bara och var tyst och intalade mig själv att jag var sämst i världen eftersom hon inte hade en enda positiv sak att säga.
Jag är sån som gärna vill höra när jag gör något rätt, iallafall om det är något hon klagat över innan som jag sedan kämpar med att få till rätt.

Fast det kan ju läggas till att när det håller på att krångla så där blir jag jätte irriterad, så det fungerar mycket bättre att köra med någon som peppar en, typ som läraren gör. Annars blir jag bara riktgit förbannad till slut och kör hellre hem och är grinig halva dagen.

Men en lite roligare grej, frågade bex i torsdags när jag kom hem om jag kunde ta skrållan på promenad. Så sa hon att det var okej och att jag gärna fick passa på att fota henne då. Jag frågade om det var mycket gula och orangea (hur stavas det? ) löv ute, bex svarade att det var massor. Perfekt tänkte jag, då blir det extra fina bilder.
Men på morgonen när jag vaknade och kollade ut fanns det inga löv kvar på träden alls.
Skojjade till bex och sa att jag menade om de satt kvar på träden.
Men hon hade tydligen på allvar menat att det var många löv på marken haha :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0