Tyskland

Drog till Tyskland med Martin. Shoppade loss inför midsommar ;)
Fick köpt parfymen jag tjatat om i flera månader med :) as nice

Liseberg


Makeover

Jag och Martin har de senaste 2dagarna tapetserat om hallen här hemma. (Hemma hos mig då alltså.. eller mig o min familj)
Det blev riktigt nice.

Metaltown 2010

Så var årets metaltown avklarat. Förra året var bättre, men det var nice i år med.
Rammstein o In Flames var ballt, men det förväntade man sig också, de har ju råd att vara bra som Moa uttryckte det.
For This Moment och Bleeding Through var nog favoriterna annars i år för min del. Självklart Eldrimner med dom ligger ju varmt om hjärtat.

Ullared och sånt

Ullared igår med Moa, jag åkte hemifrån 7.40 typ och var hemma runt 23 med en ynka kasse. haha..
Moa fick inte ihop till mer hon heller. Men de grejerna vi köpte var sånt som vi verkligen behövde och inte bara en massa skit man köper för att det är billigt.
Riktigt nice dag ialf, blev sjukt flummigt på slutet, fast när blir det inte flummigt när vi umgås?

Idag har blev det en tripp in till stan. Efter att ha tagit en promenad runt sjön och solat ett tag på studsmattan då.
Var i stan med Moa, sedan mötte vi upp Robin och hans kompis och hängde på Franks. När det blev skugga flyttade vi oss till Lejontrappan.
Det är riktigt nice att sitta där när det är sånt här härligt väder :)

Nedräkningen kan börja på riktigt

Bara 5dagar kvar så nu är det dags att verkligen peppa. Gjort metaltownspelningslista på spotify, hittade en massa bra låtar med band jag inte lyssnat på så mycket innan, sånt är alltid trevligt.
Lyssnar igenom For This Moments spellista på myspace. Har knappt hört dom innan men gillar verkligen vad jag hör.
Ni kan lyssna på dom här
From This Moment

12juni


Zeitgeist

Min bror tipsade om en dokumentär.
Zeitgeist heter den. 3delar. Riktigt intressant.
Första delen handlar om religion och hur fruktansvärt lik kristendomen är den egyptiska tron osv.
Den andra delen handlar om 9/11 och alla sammanträffanden kring den dagen. T.ex. som att husen föll som de gjorde och att det sprängdes i källaren innan planet störtade in i huset, och att man kan se hur det sprängs på olika delar av huset där det inte borde göra det medan det faller ner.
Tredje delen handlar om chipen på id-korten, tror jag. Jag har inte sett det än, men min bror pratade om det.
Ska se alldeles strax, väntade på att det skulle ladda klart.
Hur som helst, en intressant dokumentär som ni kan se med svensk text här:
Del 1
Del 2
Del 3

Spelschema

Nu är spelschemat släppt för metaltown. Dessutom är det återigen okej att säga att min brors band Eldrimner spelar på lördagen. Samma band som jag, Moa och Michelle hade som projektarbete. Se dom, dom är bra :)
Men tillbaks till spelschemat, det är inte många band som jag är noga med i år. De flesta banden är sånna som är helt okej att se. Men de flesta av banden som jag verkligen ville se krockar. Fan.

På fredagen krockar:
Skindred och For This Moment
Sonic Syndicate och Bleeding Through
och på lördagen krockar
In Flames och Hatebreed.
Fan fan fan......

Så jag lär hamna ensam, ialf när det gäller de 2sista krockarna..
Fast jag kanske väljer In Flames före Hatebreed ändå, dom är ju bättre så sätt.. men aldrig sätt Hatebreed live..
Det blir väl bra i slutändan så sätt ändå.

Ibland är det extra härligt när posten kommer


4,5dl mindre

Idag var det blodgivning på schemat. Fick bett dem ta mitt blodtryck med och det hade blivit mycket bättre nu. Helt ärligt var det som att få svart på vitt om hur mycket bättre jag mår nu, det går inte riktigt att förklara exakt hur det känns men allt är bara så mycket bättre nu :)
Efter blodgivningen följde jag med hem till Malin där det blev middag och en massa tjöt.

Malin skulle också gett blod men hade för dåligt hb-värde, för lite järn i blodet. Så hon fick inte. Surt för henne eftersom de ändå hann sticka henne i armen och ta lite blod, nu fick hon ju inget för det. Man märker ju ändå inte direkt av om de tagit blod eller inte sen.
Eller ja, jag blev visserligen jätte yr sen hos Malin och fick sitta på golvet en bra stund haha.. men ja, man brukar inte märka det så mycket annars tycker jag.

Nu har jag suttit och diskuterat pengar med mamma en bra stund. Jag har fått jätte dåligt samvete över att jag ville spendera skattepengarna nu när de kommer. Det är ju faktiskt ganska mycket grejer som jag verkligen måste köpa, att jag älskar att shoppa blir ju bara en bonus då. Dessutom har jag sett fram emot den här dagen så sjukt extremt mycket så det går inte att beskriva alls..
men ja, nu har jag bara dåligt samvete för det.
Fast mamma fick övertalat mig om att jag förtjänar att bränna pengarna, egentligen är det mesta sånt jag borde köpt nu under året och slår man ut pengarna på de månaderna så blir det ändå rätt lite per månad.
Plus att jag kommer kunna spara ganska mycket från lönerna sen.
Så spenderar jag inte pengarna nu blir jag tvungen att spendera dom sen, så hur jag än gör måste jag ju..
Dessutom om jag inte får handla nu kommer jag bli jätte besviken, jag är jätte trött på att höra om allt som alla andra köpt och gjort, jag är as trött på att inte ha råd med någonting nångång. Dessutom har tanken på att jag får pengar nu varit en del av det som gjort att allt blivit bättre nu och jag vet att det kommer kännas ännu bättre sen när jag faktiskt kan få leva lite så som jag vill, göra sånt som jag älskar. Det är ju faktiskt helt sjukt värt.
Kort sagt, jag ska köpa upp skattepengarna, så är det bara, det blir verkligen bäst så på alla sätt.
(behövde bara övertala mig själv lite till fortfarande :P )
Fast ska ringa båda jobben imorgon och höra om ännu mer extra, skicka in papprerna till försäkringskassan med..

Gammal och Sleten

Idag känner jag mig gammal. Imorse när jag vaknade hade jag ont i benen, typ träningsvärk vid foten/smalbenet.
Sen när jag skulle sätta mig på soffan märkte jag att jag hade ont i höften med, gjorde as ont att sätta sig ner.
Nu har jag dessutom ont i ryggen XD fått nån knuta där..
Man är ju inte tonåring längre..

Idag har jag åkt med Martin när han jobbade. Jag hjälpte till massor. Eller ja, vi kan ju låtsas som det ialf ;)
Kanske därför jag är sleten, man har ju trots allt varit bärgare i helgen ;)
Sanna kom förbi sen på eftermiddagen. Hon hade vart och jobbat i Motala så hon kunde plocka upp mig på hemvägen. Härligt att slippa åka tåg eller buss. Även om hon mest satt och pratade i telefon :P

Promenad med Selma

Passar Martins föräldrars hund Selma idag. Vi har nyss varit ute på promenad i typ 2timmar. Så nu ligger Selma och vilar på Balkongen.
Mötte Martins granne, som i lägenheten precis under. Pratade lite och det visade sig att hon är född i Alafors, uppväxt i Kungälv, hur liten är inte världen?
Hon tipsade om att gå upp till Öxnegården för att se utsikten. Riktigt nice var det, även om man såg bättre på väg upp dit eftersom träden kom ivägen sen.


Avatar och Zombiekrig

Fick invite från sticky till en in flames konsert torsdagen innan metaltown. Fan coolt att de kör en sån liten klubbspelning. Men jag tror inte jag har nån lust att lägga nästan 300kr på att gå dit när vi ändå ska se dom 2dagar senare.
Kollade vidare lite om efterfesterna för metaltown. På den som är på Parken ska Avatar spela på fredagen och Zombiekrig på lördagen. Win!
Inte sett Zombiekrig innan, men det är sångaren (gamla sångaren nu mera, Axel) från marionette som kör vocals. Så helt klart värt att ge en chans.
Lyssnar lite på myspace nu, det är ju inte som marionette, men kan nog helt klart vara värt att se. lyssna här

En annan trevlig nyhet är att jag fick beställt drömskorna häromdagen. Marble. De fick in dom igen häromdagen, och nu kundej ag ta på faktura eftersom jag får pengar nästa vecka.
Går inte att beskriva hur sjukt nice det kommer bli att ha pengar igen, just nu är det ju allt annat än roligt att logga in på banken. Eller ja.. såsätt nu är det ju ialf 2siffrigt belopp på kontot och ärligt talat är det mer än det varit större delen av den senaste tiden :P

Avatar

1week to go

Såg just att skattepengarna kommer nästa vecka. Det är sjukt nice, trodde att det skulle dröja längre.
Pleasant surprise :)
Tog en promenad runt sjön imorse, härligt med frisk luft.
Inte bestämt mig hur jag ska spendera resten av dagen än, det känns rätt lockande att bara chilla med en kopp kaffe typ. Gå runt och fundera över allt jag ska göra från o med nästa vecka, det kommer bli sjukt nice :)

RSS 2.0