Katten i mitt rum


Burn the freakin money

Det blev lite shopping idag. Vet inte riktigt om jag ska kalla det tröstshopping eller om jag ska säga att jag firade haha
Egentligen är det väl bara enklast att säga att jag äntligen fick tummen ur?
Köpte ett par nya träningsskor, det har jag skjutit upp i 5år nu så man kan ju minst sagt säga att det var dags. Blev ett par träningsbyxor med. Fick även fyndat 2 koftor, har behövt köpa långärmade tröjor i en evighet nu, bara inte orkat :P
Därefter blev bar det av på middag på jensens, behövdes lite guldkant på tillvaron efter den här veckan. Riktigt nice :)
Gu

Heltid

Första riktiga dagen på mitt nya otippade heltidsjobb idag
Sweet :D

Vattenflaskor

Förut kom bex och frågade om det var jag som hade ställt bonaqua flaskor överallt, det vill säga 2st. Jag visste att den ena var min, den andra hade jag glömt, den köpte jag för typ 2veckor sedan.
Hur som helst känns det lite komiskt att det är precis lika mycket vatten kvar i båda flaskorna. Det har blivit så omedvetet.
Jag brukar ju dricka rätt mycket vatten i vanliga fall, men köper jag vatten dricker jag nästan aldrig upp det. Lite weird ändå.

Pånyttfödd

Nu har jag formaterat om datorn. Den är pånyttfödd.
(Jag vill ändå ha en mac)
Hade det mesta sparat på extern hårddisk så det är inga större förluster. Det positiva i det hela är väl att jag kan sluta plåga mig själv med att kolla på gamla bilder när man är lite ledsen (ja.. jag gör sånt då..) för nu ligger dom inte kvar på datorn.
Segt bara att installera om alla program. Speciellt när jag inte är så datorteknisk eller finner något intresse i det, jag stör mig på att det ska ta en evighet bara att få igång internet och att det ska krävas en massa uppdateringar och installeringar innan man änns kan börja ladda ner msn.
Nu har det laddats ner 30% av messenger. Så snart kommer datorn att kännas lite bättre :)

Rip

Datorn har kraschat igen.. samma virus som sist, men nu är den nog rätt körd. Attans.. jag som faktiskt hade virusprogram och allt nu.
PC är inte okej..
Ge mig en mac nu istället :D Kom igen, det hade varit snällt ;)

Jungfru

Efter 21år som våg har jag helt plötsligt blivit Jungfru. Alltså stjärntecknet.
Läste en artikel om det här
Frågan är ju om det betyder att jag ska byta egenskaper nu med då?
Sluta vara envis, flirtig och social som en våg och bli reserverad, jordnära, sparsam och försiktig som en jungfru?
Förvirrande..

Liniment

Tog kanske i lite väl hårt på body pumpen sist för jag har sjukt ont i min vad nu, haft det några dagar nu. Antagligen är muskeln överansträngd. Det är iallafall det jag hoppas på, för jag kan erkänna att jag var rädd att det var en blodpropp först, inte så troligt så sätt men man blir ändå lite rädd när det börjar göra ont i ena vaden bara sådär hux flux.
Så idag har jag använt hästliniment på benet, det hjälper. Ville bara att ni skulle veta ;)
I övrigt är det en extra bra dag idag, men det får ni veta mer om en annan dag ;)

OMG

Gårdagen bjöd på partaj på pc och sticky.
En kväll som jag tänker glömma nu.. fast det blir väl inga större problem.
Alldeles för hård kväll.

Hold it against me

Gillar Britneys nya låt "Hold it against me" skarpt. Stod på aftonbladet att det är ett plagiat från Bellamy brothers låt "If I said you had a beutiful body"
Jag tycker inte det låter lika alls, de sjunger hold it against me båda två men med tanke på hur många låtar det finns nuförtiden så hade det ju bara varit konstigt om låtar inte påminde om varandra ibland.
Förövrigt tycker jag att Bellamy låten är sjukt lik någon annan låt, kan bara inte komma på vilken, vet ni så säg.

Pump it up

Den här dagen började med en del tråkiga grejer. Samma dag som jag tänkte att jag skulle försöka låta bli kaffet..
Det höll tills klockan var 17, då fannsdet inga ursäkter längre det krävdes kaffe helt enkelt.
Därefter bar det av till Älvängen för ett Body Pump pass. Inte nog med att det är ett helt underbart pass, det var dessutom min favorit tränare som höll i det.
Jag passade på att dra på extra mycket vikt idag, det är så skönt att ta ut sig extra mycket när man haft en sämre dag. Klarade mer vikt än nånsin :)
Fast egentligen kan man ju tycka att jag borde klarat mer förr när jag körde body pump som mest. Antagligen mesade jag väl lite med vikterna då eller så har allt lyftande och slitande på jobbet under julen lönat sig lite extra ;)
Hur som helst är jag helt slut nu och jag tror det kan vara en av de bästa känslorna som finns :)

Mysig tjej

Skrållan är sjukt mysig ibland när hon kommer och kramas och är allmänt gosig. Bilderna är väl långt ifrån skarpast, de är tagna med mammas webcam men ville bara göra er uppmärksamma på att vi har världens bästa hund :)

Den perfekta torsdagen

Har precis suttit och läst igenom alla mina första blogginlägg, från när jag bodde i Varberg.
Jag längtar verkligen tillbaks, inte till alla stunder för det var rätt mycket stress, men en del.
Speciellt första veckan jag bodde där, på torsdagen. Hade precis haft första skolveckan, det var precis innan helgen. Jag låg på stranden och pluggade. Det var verkligen ren lycka.
Att kunna ligga vid havet och sola, dit det dessutom var gångavstånd, veta att jag börjat drömutbildningen, flyttat hemifrån, vågat flytta till en ny stad ensam, det var en rejäl frihetskänsla helt enkelt.
Men jag tror ändå att det allra bästa med den dagen var att det inte var någon annan som gjorde dagen så bra. Jag låter mig alltid påverkas super mycket av andra, på gott och ont. Jag lägger det i andras händer om min dag ska få vara bra eller inte.
Som idag t.ex. har jag låtit det förstöra min dag att ingen hade tid att ses och knappt någon som hade tid att änns bara prata och vara social.
Det kanske är därför jag saknar den där dagen lite extra. För just den dagen kände jag mig extra självständig, det var en helt perfekt dag helt enkelt och jag blir glad bara av att tänka tillbaks på det. För då kan jag påminna mig själv om hur många fler sånna där perfekta dagar jag ska ha :)

Getter

Goddag hörrni
Idag ringde min Sanna och talade om att Hampus är ensam hemma och deras get är på väg att få sin unge, så jag kanske måste åka dit och hjälpa honom. Var visserligen en stund sen nu så jag antar att Sanna har hunnit hem nu eftersom hon inte ringt.
Men men, det hade ju minst sagt varit lite bonnigt att börja dagen med att leka barnmorska åt en get tillsammans med min systerson.
Funfacts är att jag faktiskt haft en egen get en gång i tiden. Han hette Oliver och var liten, grå/svart och väldigt söt.

Saker man tänker på efter massa koppar kaffe

- Jag har super nice träningsvärk från Body Pumpen, det finns verkligen inget bättre pass än det.

- Varför tror en del att det är okej att säga gumman, babe och baby till någon de inte känner? Det blir sjukt töntigt. Förövrigt vem vill änns nånsin bli kallad det? Gumman kanske funkar, men det är ytterst sällan som änns det är okej.

- Jag har nyss insett att både mamma och bex jobbar hela helgen och att Bob är på lan. Vad ska jag göra då?

- Mamma har frågat mig massa gånger vad jag ska göra i helgen, så hon vet om nån kan passa Skrållan. Jag vill inte vara hemma, tack till henne för att hon måste påminna mig varannan minut att jag är hemma ändå.

- I förrgår insåg jag något som blir förklaringen till typ hela 2010, det var rätt surt och ännu mer surt att jag inte hade någon att prata med det om för jag blev rätt ledsen. Meen.. jag fick pratat med josie, michelle och sandra om det dagen efter så nu är det lugnt igen.

- Jag råkade nämna att jag fått 2 random blåmärken på min arm till Sandra och Michelle, så Sandra tycker att jag ska kolla upp det så jag inte har leukemi. Sanningen är att jag bara är rätt klantig. Fast det senaste året har jag faktiskt nästan inte slagit mig nått :D progress ;)

- Häromdagen lyckades jag skriva ett super bra personligt brev/ansökningsbrev

Scene for jedi - Roadkill


Nyårsafton 2010-2011

Firade nyår hemma hos Josie. Tillsammans med Martin, Michelle, Sandra och hennes kompis Jennifer.
Vi åt fondue och sedan chokladfondue. Sjukt gott, kan ju lova att alla var mätta efter det.
På 12slaget stod vi på skolgården vid Nolskolan och fick se medan vänner och bekanta försökte skjuta raketer, som istället smällde nere på marken ett par gånger. Lite läskigt var det allt.
Efter det hängde Robin och hans kompis med till Josie där det blev ännu mer singstar, guitar hero och alkohol.
Jag och Martin drog hem vid 3, och shit var trött jag var då. Vi missade min hållplats och fick hoppa av på nästa och gå hem. Jag halkade i en backe och har fortfarande ont i min tå, den blev nog lite stukad :P
Det var så mysig himmel innan vi åkte, så börjar med en bild på det.

RSS 2.0