Spontanbesök

Sanna och Frida kom hit på ett spontanbesök. De hade varit på Gotland så de skulle ändå förbi Jönköping påvägen hem.
Härligt med lite sällskap, jag kan faktiskt inte beskriva hur ensam jag känner mig nu hela tiden..Det suger och jag längtar hem. Så helt sjukt värt att få träffa lite av familjen.
De hade dessutom med sig blommor och choklad som inflyttningspresent till mig :D

Nagellack och biobiljetter

Köpte nya nagellack från Isadora häromdagen, det ena var ett vanligt silvrigt och det andra en av deras nya lack som heter Grafitti Nails
Jag gillar det starkt.
Först målar man med vanligt nagellack, jag använde det silvriga. Sedan tar man graffiti nails nagellacket över och efter några sekunder har det dragit ihop sig lite här och var över nageln så det blir ett fräckt mönster.
Fick även sprungit in på SF en sväng och hämtat ut biljetter till förhandsvisningen av I rymden finns inga stjärnor.
Man fick det gratis i veckorevyn,biljetterna släpptes i torsdags så jag trodde inte det skulle finnas några kvar, ändå gick jag därifrån med super bra platser. Sweet

Första veckan i nya staden

Fick i ordning alla mina grejer ganska bra i torsdags.
I fredags var det inflyttningsfest, riktigt nice, även om det blev lite mycket för vissa av gästerna med båda tråkigt avslut på kvällen och tråkig dagenefter :P
Fick helt galet många myggbett dessutom :P
Men jag och Moa fick ialf käkat på chilli thai, det har vi pratat om sen vi var där sist typ i januari. Det är en nice restaurang med jätte god buffé där det är buffé på efterrätten med, helt i min och moas smak :D
Söndagen blev lugn den med, jag och Martin var och kikade på Jonas 2s fotbolls match och sedan blev det lite grill och bingolotto.

Dagarna efter det har varit sämst. Visserligen vart på stan och sökt lite jobb, kikat i affärer och besökt sportlife men ärligt talat vet jag inte om jag nånsin känt mig så ensam innan? Not nice..
Igår var värst av allt, då ville jag bara tillbaks hem till mamma, ha någon att prata med, något att göra, en kram eller bara fått höra att det blir bättre. Igår var värsta dagen på länge.
Massa mardrömmar med flera nätter i rad, inte nice alls.
Sen hade jag tänkt gå på massa gruppass i veckan, men de hade tydligen inte kommit igång med det än, så veckan blev genast välldigt välldigt mycket längre.. det sög.

Men idag på eftermiddagen blev det bättre. Då blev det en fika med Diana. Sjukt skönt att komma ifrån all den där dötiden lite. Hon fixade dessutom nr till sin gamla chef, så imorgon ska jag på intervju för ett jobb som är ni i helgen, med möjlighet till mer därefter.
Sen när vi var nere på stan ringde de från ett annat jobb jag sökt också och bad mig komma på intervju imorgon.
Så 2intervjuer i morgon! Sweet!
Helt plötsligt blev allt mycket bättre :)

flytt

Idag blev det flytt till Jönköping. Kan lova att jag varit sjukt nervös senste dagarna, har fortfarande lite ont i magen. Men det är faktiskt lite läskigt att flytta till en ny stad där man knappt känner nån eller hittar och inte veta vad man ska göra och om man får jobb och egna vänner. Men det löser väl sig, det gör det alltid.

Imorgon blir det en lång dag. Vi ska investera i ny soffa, fixa och dona för att få ihop allt. Vet inte riktigt hur jag ska få plats med alla mina grejer. Tror inte man inser hur mycket grejer man har innan man flyttar, iallafall inte jag.
Sedan håller jag tummarna på att vi kan chilla med ett glas vin i nya loungen bara jag och Martin, han lär läsa här så det här är en inbjudan till en dejt Martin ;)

måndags uppdatering

Åkte direkt från Jönköping till Göteborg för att träffa Moa.
Skulle åkt igår egentligen men orkade inte, istället blev det Bingolotto. Måste varit typ 8år sen jag spelade det sist, så lite nostalgi på det.

Tiden med Moa spenderades i lite affärer, några rundor nilson shoes och kaffe på espresso house.
Sedan hemma fixade jag lite extra god mat och drack sen lite vin med mamma. Lite glass och varma hallon på det, sweet. Passa på att umgås med familjen innan jag flyttar.

och på tal om familjen så ligger brorsans band på spotify nu, värt att kolla. Tryck här för att lyssna på dom.

Kaffe och klackar

Det har varit en lång vecka, en riktigt lång. Jag och Maria tog extra tider på dagen efter våra schemalagda nattpass. Jag kan nog helt ärligt säga att jag vill aldrig mer jobba natt och dag, det var riktigt jobbigt. Innan när vi jobbat extra kvällar innan natten har det inte änns känns hälften så jobbigt fast vi jobbat 1timma längre.
Fick en riktigt jobbig sista natt/dag med 5timmar på en maskin som sliter riktigt mycket på kroppen, man har ont redan efter en timma. Knäna och höfterna får mest stryk.

Efter jobbet skulle jag direkt till Jönköping, så passade på att springa in på Bianco en sväng innan tåget skulle gå. Fyndade ett par klackar, så piggnade till direkt ;)
Dessutom köpte jag med lite fika från Espresso House, värt med riktigt kaffe och inte sånt tråkigt automatkaffe de har på jobbet.


Paket

Kollade precis min mejl, där fanns ett meddelande om att mitt paket från bubbleroom var skickat, fick nr så jag kunde spåra det.
Det var sorterat i Göteborg 01.35 nu i natt.. åh.. kunde ju tagit med det direkt från jobbet typ om jag vetat och letat :P
Men men, jag hoppas jag får hämta det sen idag, så jag hinner innan Polen :)
Nu ska jag gå o lägga mig, go natt eller ja, go morron :)

morgonpigg

Jag har nog blivit för van vid att va uppe på nätterna nu. Vaknade 5 igår, super pigg och halv 5 i morse lika pigg, fast jag ändå inte sovit så länge. Skönt att vakna och vara så pigg fast att det är tidigt, skulle ju trots allt upp tidigt den här helgen. Jag hoppas bara jag lyckas sova längre imorgon, blir segt att jobba natten annars.
Idag är det redan min sista dag på scandic så det känns lite lättare att gå dit idag fast jag egentligen vill vara ledig just idag.

Passade ialf på att äntligen beställa ett riktigt visa kort nu på morgonkvisten, tröttnade på mitt electron nu när jag skulle försöka betala och det inte funkade. Så om ca 10dagar kan jag betala mina bus4you biljetter och köpa biobiljetter på internet själv. Verkligen på tiden nu.

Blev väckt av telefonen i natt förresten, hade inte hunnit sova så länge så jag fattade inte att det ringde, trodde det var väckarklockan. Så jag gick upp och grejade lite innan jag kom på att något kändes inte helt rätt, kollade på klockan och såg att den var typ tio i, 00.49 för att vara exakt men jag tänkte bara på det där tio i.. och jag visste att jag hade ställt klockan på hel, 8 om man ska vara exakt där med.
Så kollade samtalslistan och såg att det hade ringt och att jag dessutom hade svarat.. haha!
Så kan det gå.

RSS 2.0