Framtidsplaner och drömmar

Det är egentligen sjukt svårt det där med framtiden. Svårt att veta vad man vill, svårt att fokusera på det.
Som nu när jag ska söka jobb, jag har ingen aning om vad jag vill. Förutom musikproducent/ljudtekniker men det har jag sökt och det har jag planer för. Men under tiden? Vad ska jag göra tills dess?
Jag tycker det borde finnas något sånt där supertest man kan göra som talar om exakt vad man ska bli och vad man passar som.
Eller om någon kunde tala om för mig, kanske skriva en lista med några förslag.
Listan är välkommen!

Sen kan man ju inte låta bli att fundera över vart man kommit i livet. Vad hände med min Italienflytt som jag planerade när jag var 12? Eller den där utomlandsflytten överhuvudtaget. Utomlandsjobbet.. as peppad på det men ja, som vad? och vart?
och största frågan av allt; varför får jag det att låta som att det är kört? Jag är fan bara 20år jag har hela livet på mig ju.
Fast en del saker känns det som att jag missat totalt, sånt som inte går att ta igen, sånt man är för gammal för nu typ. Egentligen är det ju bara kasst att tänka så men ordspråket "man ångrar bara sånt man inte har gjort" ringer i huvudet och det går inte att låta bli att tänka tillbaks.

Nej nu får det bli lite positivt tänkande istället.. kanske borde göra en sån där dreamboard, jag tror det är ett rätt bra sätt att motivera sig själv.

Mo´time

Träffade Moa idag. Varför går det alltid så lång tid emellan? Eller ja.. lång tid för att vara oss ialf.
Blev mycket snack om sms, msn, killar, livet och lite nagellack.
Självklart en massa peppande inför lördag och diskussion om vilka kläder man ska ta och hur man ska ha håret.
En helt vanlig fika helt enkelt. Hamnade på Greenwich dessutom och ingen kan ju gissa vart vi vill gå på lördag?
Det är tur att vi varierar oss så haha.. men varför ändra ett vinnande koncept ;)

Grus

OMG.. jag har helt sjukt ont i fötterna nu ( okej överlever.. men ja det gör ont ialf.)
Tunn sula på stövlarna så gruset på marken känns super tydligt. Surt att det måste vara så stört mycket grus dessutom, varför tar dom inte bara bort det?
Tur att det är fint väder nu, blir ballerina skor resten av veckan, eller alltså efter att jag kommit hem då ;)

Döda tid med skor

Idag går tiden verkligen inte lika fort. Segt att vakna tidigt när man vill sova länge.
Tänkte gå ner till a6 en stund, döda lite tid. Det är ett välldigt bra tidsfördriv att kolla på skor ;)
Låtsas att jag är rik, eller typ bara kolla på allt jag ska köpa när jag väl har pengar.
Hårfärg får högprioritet nu förresten, håret ser för jävligt ut nu så såfort jag får pengar över ska jag fixa det.
Var och handlade igår, nästan så jag hade glömt koden till kortet haha.. snäll mamma ialf som gav mig pengar så jag kunde överraska Martin lite :D

Men nej ut i det fina vädret nu.. hade vart sjukt bra dag för stadspromenad, hoppas att vädret håller i sig hela veckan :D
Eller ja, ska man hoppas så får vädret gärna va fint hur läänge :D
Ligga och sola vid havet hade man verkligen inte tackat nej till.


Fit for fight

Jag är jätte glad att nästa lördag kan jag äntligen gå ut igen. Första gången på hela året som jag vekrligen har råd. Jag är sjukt peppad. Påskafton då med ju.
Moa ska med såklart, det kommer bli värt :D
Hela veckan kvar ändå sitter jag och planerar smink och hår haha.. men är man tjej så är man.

Dagen förövrigt har gått förvånandsvärt snabbt. Vet inte vad jag gjort riktigt. Var och handlade lite förut, sprang på Annika. Stannade och pratade ett tag och fick skjuts hem. Det är faktiskt sjukt nice att springa på folk jag känner här.
Jag är i Jönköping nu kan jag ju lägga till haha. Kom hit igår, ska inte stanna så länge. Blev en sån där välbehövd visit. Behövde verkligen komma ut ur huset, och bort från alafors ett tag.
Nu är man fit for fight, dags att ta nya tag liksom.

Lastbilar

Cicci: Ja alltså han är lastbilsmekaniker..
Hampus stannar upp och får ögon som tennisbollar
Hampus: Alltså jag börjar veerkligen gilla den där killen!

Motivation

Blev en hemma dag idag ändå. Trist, men men så kan det gå.
Ganska tung dag idag, motivationen står på noll.. kanske t.o.m på minus. Borde kanske sätta mig och titta på the secret, eller kankse bara googla upp nått sånt där käckt som peppar..
Göra en dreamboard kanske? Eller vad finns det för andra bra saker man kan göra?

Fick ialf fixat e-leg idag så jag kunde kolla skattebeskedet på internet. Slipper betala tillbaks pengar. Var iofs aldrig så jätte orolig för det. Räknade ut på deras hemsida för ett tag sen vad jag skulle få tillbaks och det stämde. Men ja, klart man blir lite orolig ändå man kan ju ha räknat fel liksom.. men nej det stämde :)

Idag har jag dessutom en såndär as bra smink och hårdag. Dock känns det rätt surt med tanke på att jag ändå bara varit hemma.

Busskort och vårväder

Idag kan jag ta mig utanför ales gränser. Fick låna Bobs busskort. Så efter kl 16 kan jag åka vart jag vill ( och med det menar jag Göteborg..)
Men 3timmar kvar tills dess, frågan är om man ska ta en promenad innan bara för att fördriva tid?
Så trist att gå själv bara. Hade däremot inte varit helt fel att kunna lägga sig ute och sola och läsa en bra bok eller tidning, det hade jag verkligen inte sagt nej till.
Fast fortsätter vädret så här så dröjer det nog inte länge innan man kan göra det. Jag längtar!
Dessutom längtar jag tills deklarationspapprerna kommer, jag hoppas stenhårt på att få tillbaks pengar.

Promenad och Fritids

Promenad med Josefine och Sara idag. Kändes konstigt att gå med massa barnvagnar. Sara hade med sig sin dotter och josefine hade med hennes systerdotter, båda runt 1-2månader.
Jag kan fortfarande inte riktigt koppla ihop att Sara är mamma nu, men det är svårt att förneka nu haha.
När jag kom hem sen hann jag knappt innanför dörrn innan Sanna ringde och ville att jag skulle hämta Hampus och Frida på fritids, igen.
Börjar bli en vana nu nästan.

Arbetssökande

Var på arbetsförmedlingen idag, eller ja Ale Lotsen. Deras lokaler åtminstone för det var ändå möte med någon från arbetsförmedlingen som stod på schemat.
Det var uppföljning som gällde. Det går ut på att man visar vilka jobb man sökt, pratar om hur den senaste tiden har gått, om man varit på intervju, behöver hjälp med något, har ordning på sina ansökningspapper osv.

Just idag var datorerna trasiga, men hon jag pratade med sa att hon nog kan lägga in tydligare att jag söker i Jönköping så de kanske kan matcha mig med jobb där om det dyker upp något.
Sen fick jag pratat lite om tips när man skriver personligt brev. Fast det var inga nya grejer jag fick veta.
Många där har sagt innan att man borde bifoga personligbrev, precis som man gör med sitt cv. Men jag skriver alltid direkt i mejlet. Känns bättre att verkligen skriva direkt till just det arbetet jag söker. Dessutom vad ska man annars skriva i själva mejlet? Se bifogade filer? Rätt trist att bara läsa så..

Nu sitter jag iallafall och söker lite fler jobb. Fick ihop ett personligtbrev som kändes riktigt så där kickass as bra! Dock till ett jobb i Göteborg. Men det var ett sånt där jobb jag verkligen hade kunnat tänka mig och då blir det lättare att motivera varför de ska anställa just mig.
Fick skickat in papprerna till Posten med.
Skriver till lite yrken jag aldrig testat på innan, som dessutom ligger i Jönköping. Men det är svårt att motivera när arbetet bara lockar till 90% liksom.
Men lite dumt är det dock att alla de bästa jobben jag sökt varit i fel städer.. eller kankse rätt? Göteborg och Stockholm..
Kanske borde leta upp något i typ New York, fan va sjukt nice det hade varit!
Fast kan vänta till Moa pluggat klart och sen peppa henne på det med höhö..
Helt enkelt ha en lång övertalningstid för att få med ett par stycken så man inte känner sig ensam :P
Eller så åker vi bara dit en vecka och köper skor.. det funkar ju med ;)

Money, money, money.

Verkligen dags att få jobb nu. Sjukt vad mycket jag vill lägga pengarna på nu.
( okej.. jag vill faktiskt helst ha något vettigt att sysselsätta mig med på dagarna så jobb lockar mest för det)
Men skor, kläder, smink, armband.. det lockar. Mac, pro tools, mikrofoner, puff-skydd, Genelec högtalare.. det lockar ännu mer.
Metaltown, Wacken.. fan vad nice det hade varit. Metaltown är ett måste, jag går under på riktigt annars. Rammstein, hade ju verkligen inte vart fel.
Wacken hade vart sjukt värt att dra till, jag och Sandra har peppat på det i flera år, det är dags att det blir av!
Imorgon ska jag på möte på arbetsförmedlingen, sen söka massa jobb jag skrivit upp på en lista nu. Tänkte be om lite tips först bara.
Fick papper från posten idag med, sweet! Förhoppningsvis kan jag få där igen. As nice att jobba natt där, och väldigt bra att ha något att falla tillbaka på om det skiter sig med jobb i sommar.

Lättroad

Photoboth lär ju vara bland det roligaste som finns :D Garageband med höhö..





Mot oändligheten och vidare

Blev ingen ensam helg i alafors.. tack o lov.
Mamma tyckte synd om mig och betalade tågbiljett till Jönköping. Får åka med henne in till stan med :)
Välldigt glad att jag fått in lite ny musik på ipoden med, helt plötsligt blev det inte så jobbigt att åka tåg, blev rätt lockande till och med haha.
Tycker att det är coolt att musik har så stor påverkan, ialf på mig.

Keso och Apelsin

Jag har aldrig varit en Keso människa, kommer ihåg i mellanstadiet när alla småmobbade dom som käkade keso när det var potatisbullar i bamba.
Men nu i veckan har jag provat det igen och nu var det annorlunda, nu var det gott, riktigt gott!
Så har käkat keso med apelsin varje morgon den här veckan, det är lätt nya favorit frukosten. Tur det för jag hade precis tröttnat på all min vanliga frukost.
Brukar ha perioder med frukostar, liksom några veckor funkar det bara med flingor, andra veckor med bara mackor och alltid speciella sorter.

Var på arbetsförmedlingen idag, eller ja tekniskt sett Ale Lotsen men det är typ samma sak så som jag fattade det ialf. Var möte för ungdomar som precis skrivit in sig. Så de berättade om lite allt möjligt, hur man hittar runt på af´s hemsida osv.
Var på ett sånt möte för 1½år sen så kändes som man redan hade koll på det mesta.
Sen är det lite synd för de kan tipsa om jobb man kan söka, eller tipsa arbetsgivaren om personer. Men jag söker ju inte i ale.. kanske borde flytta direkt ändå så jag kan skriva in mig på rätt arbetsförmedling? Hm..
Det där Ale Lotsen verkade jätte bra, de hade program för ungdomar så man kunde få småjobb, alltså jobba 40timmar någonstans där de behövde hjälp. Dock bara i Ale. Jätte smart idé, hade lätt hoppat på om jag skulle bott kvar i Ale.
Sen pratade de om en entreprenörs kurs, moa gick den, fast den här var annorlunda. Den här var för arbetslösa ungdomar, 6veckor. Jätte bra att ha när man söker jobb nu, skit fint diplom fick man med, lite flashigt ;)
Men.. det var också för ale-bor, och dessutom hoppas jag på att få jobb tills dess.

Nu sitter jag här med en kopp kaffe, funderar på om jag ska ta och fixa en ny header. Det är ju något att sysselsätta sig med ialf.
Ska hämta Frida på fritids om en stund och passa henne sen. Vet inte riktigt hur länge, men ja det fett skönt att ha något att göra ett tag.
Mamma jobbar i natt, Bob är i Avesta och Bex bor i Nol hela veckan.
Så helt ensam i helgen och utan busskort. Härligt slut på den här veckan.. Jag hatar att känna mig ensam...
men men, har ju sällskap ett par timmar nu ialf. Ska bli kul att träffa Frida igen, det var ett tag sen nu.

UUh..

Alltså det är inte okej att få en sån där "åh mitt liv är över" känsla när man är 20 och livet nästan precis börjat.
Men ibland är det verkligen svårt att låta bli att fundera över sånt man missat. Klart man kan ta igen en del, men det är ju inte samma sak nu.
Det uttrycket att man bara ska ångra sånt man inte gjort, det är verkligen sant..

Nej, nu ska jag sluta sitta o hänga upp mig på det, får tänka tillbaks på alla roliga stunder istället.
För det har verkligen funnits en hel del sånna stunder, massa sånna där oförglömliga tillfällen och galenskaper. Ska tänka på det istället.

Men ja, just nu kan jag bara uttrycka mig som moa ; Uuuhh...

Tandsmycket

Tappat mitt tandsmycke idag. Svalde det säkert. Det känns sjukt tomt utan det nu, ändå haft det i 7år. Känns som jag tappat en stor bit av tanden.
Surt att svälja det med, värt en del ju. Jobbigt när man har dåligt med pengar, inte för att det spelat någon större roll hade ju inte direkt sålt det ändå haha. Men ändå, orka svälja guld XD

L.O.G och A.B.R Peppande

Sjuukt rastlös.. segt att inte msn funkar heller.
Vart och hämtat ut Lamb of god biljetterna, så blev ialf en promenad ner till a6 och tillbaks. Skönt i det här vädret, fast trist att gå själv och skorna slets lite till på all sand.
Fick ringt och fixat arbetsgivarintyg från senaste jobbet. Fick mamma att skicka mitt vanliga cv hit med, hade bara det ljudinriktade här. Så sökt jobb idag med. Får försöka hitta något mer att söka imorrn.
Uh jobbigt att det är 2sånna här långa tråkiga dagar kvar..

Förövrigt, kollar lite smått på Förkväll nu. Hon Anna som var med i idol och det gick så bra för i melodifestivalen, hon är verkligen lillgammal.. ganska tråkig, synd för hon har rätt ball röst.

Här är de 2 viktigaste låtarna inför torsdag ialf, några av de bästa överhuvudtaget dessutom, helt perfekt låtar..




Hoppas August Burns Red kör på lika fierce intro som på metaltown. Då körde de med danslåten "everybody´s free" i början. As nice.

Beslutsångest och helgens bestyr

Helt sjukt rastlös.Fail att vakna tidigt då med.. jag går ju aldrig upp 7 när jag är ledig annars :P 
Sitter i Jönköping och kan inte riktigt bestämma mig om jag ska stanna tills på torsdag eller inte.
På torsdag ska Martin ändå köra ner dit eftersom vi ska på Lamb, of god, Job for a comwoy och August burns red (Kan det bli bättre? Svin nice!)
Tar jag tåget får jag åka ensam och sist var det sjukt tråkigt.
Plus att Martin måste betala nu när jag är pank, så bättre att åka med honom o Jonas 2, dels mer ekonomiskt och trevligare.det

Nackdelen med det är att det är sjukt tråkigt när Martin jobbar.
Fast nu har jag ialf hittat någon som kunde umgås med mig. Diana, som var med på Liseberg i somras när jag träffade Martin.
Så får försöka lyckas få tag på henne.

Helgen har varit nice.
I fredags var vi ute hos Martins morbror och hans fru. Jätte trevligt :) Käkade massa go mat och drack vin och öl.
Jag o Martin bastade lite med sen på natten.. fan va varmt det är.. man går ju typ under efter 5min.

I lördags var vi först på kalas hos Martins mormor.
Sedan på kvällen var det lite förfest med Jonas 2, o jag va klar innan killarna.. det har aldrig hänt innan haha.
Därefter var vi på Lollos fest, hon hade hyrt nedervåningen på en klubb här som heter centrum.
Blev tidig kväll för mig.. uh.. så fredagen kändes mycket mer värd :P


Promenad, takeaway kaffe och pannkakor

Idag var det vår. Iallafall om man låter bli att kolla på snön..
fake it till you make it, kanske man kan säga lite halvt.
Blev promenad med Moa i stan, första för i år. Så då är det minsann vår.
Take away kaffe från espresso house. Tur att det tydligen skulle komma till Jönköping med ( as weird att det inte fanns där innan? Fanns ju tillomed i varberg.. o i göteborg finns det ju överallt.. aja )
Sedan stannade vi till på Egg & Milk, vi har gått förbi där hur många gånger som helst, det ligger nämligen på vägen av vår vanliga promenad runda, ganska nära slottskogen. Vi har alltid stått o kollat in o gillat somf an att de har sånna där fräcka bås, och stället är så 50-tals amerikanskt. Lite så som vi tänkte inreda vårt café.
Men det har alltid varit stängt innan.
Men inte idag :)
Moa bjöd på pannkakor, sånna där lite tjockare. Hon tog med blåbär, jag tog med choklad. SHIT va mättande de var.. fick ge upp tillslut. Mådde illa :P
Sen blev jag helt weird i huvudet, fortfarande det.. helt svimfärdig typ.. så det blir ingen träning idag som jag planerat, får stanna hemma och ta det lugnt.

RSS 2.0