Back to school

Höll på att missa tåget idag, både till skolan och hem.
Vad är det med mig och tåg nuförtiden?
Trafikkaos idag ialf, segt värre.. speciellt på hemvägen. Kunde inte somna i natt och vette fan var jag fick energin från under dagen, men på bussen, när det var as lång kö, då gick det inte att hålla ögonen öppna. Jag gillar inte att somna på bussen, inte tåg heller för den delen, eller bilar.. det är konstigt att vakna på en annan plats. Fast värst med bussar/tåg när folk kan gå o plocka grejer från fickorna osv.

Lite blandade känslor att va tillbaks i skolan. Skönt att vara där, man känner sig ändå rätt hemma. Jobbigt att gå upp så tidigt och åka så länge.
Nya klassen hade börjat med. Bara killar. Lite tragiskt att typ inga tjejer läser ljudteknik faktiskt. Fattar inte varför det är så? Det är hur kul som helst ju.

Blivit riktigt förkyld nu. Lärarn skrattade lite åt mig imorse nu när jag kom och var förkyld igen. Konstigt nog har ingen glömt min 2-3mån förkylning som jag smittade ner alla med om o om igen.
Fick ialf pengar av mamma sen så jag kunde köpa nässpray. Härligt att kunna andas igen.
Mindre härligt att jag inte kunde köpa själv, känns riktigt fail. Tänkte letat jobb idag, kollade på ams, men nu känns det bara ännu mer fail att änns fundera på vad jag vill göra.

Hade vart nice att jobba utomlands någon månad eller två tills snön smälter här och man slipper halvthalka på väg till bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0