Inspelning

Första autentiska veckan på utbildningen nu. Så vi spelar in ett jazz/blues/rock band. 5gubbar runt 35-50 skulle jag gissa på.
Kul att spela in igen.
Blev en riktigt lång dag, och som vanilgt hade jag sovit dåligt.. söndag till måndag funkar verkligen inte. Fast hostan gör det inte bättre.
Vi fick iallafall en hel del att fixa med imorgon innan bandet kommer igen. Känns skönt ändå att läraren vågar ge ordentlig kritik, man lär sig så mycket mer då. Tidigare har lärarna varit lite mesiga näst in till kan jag tycka. Nu fick vi höra precis vad han tyckte och tänkte och vad vi kunde göra för att få det bättre.
Lite jobbigt bara att klockan var mycket och alla var trötta och hungriga. Jag hade nog dessutomlite feber, speciellt med tanke på att jag höll på att frysa sönder inne i studion. I det lilla rummet där vi suttit instängda 10pers i flera timmar. Det var inte kallt där, ändå frös jag jätte mycket. Välldigt otajmat att bli sjuk nu, jag har verkligen inte tid för det, så får se till att bli frisk direkt.

Fortfarande beslutsångest om praktiken, vet inte om jag ska välja studio eller PA. Har varit ritkigt lockad av PA de senaste veckorna, fast samtidigt är det lättare att få jobb inom det än studio. Så kankse bra att söka till studio och få in en fot där. Fast om jag kankse hellre vill jobba med PA? Svårt val.. riktigt svårt.
Vi har PA-vecka nästa vecka, så kanske kan vänta tills dess och känna hur det känns då. Var ändå ett tag sen jag grejade med PA senast..

Borde egentigen kolla upp lite efter fler seriösa band också. Känner flera som spelar i band, men inget tillräckligt seriöst. Måste ju ha ett band som satsar eftersom det är en jätte viktig del för mig och mina klasskompisar. Börjar bli lite tajt nu och hitills tror jag bara att vi har band för en vecka till, så behöver nog minst 2band till iallafall.

För övrigt märkte jag nyss att min ost har jäst haha. Får köpa ny. Segt att det inte finns mindre av just den. Köpte ändå inte någon jätte stor, men får väl ge bort till grannen typ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0