Ceciliadagen

Blev väckt av ett telefonsamtal från min lillasyster som hälsade grattis på namnsdagen. Trevligt :)
Hade visserligen glömt det själv, och jag säger som Moa, varför har man änns namnsdagar?

Aja, annars har det väl varit en sån där ritkig söndag. Rätt ogivande dag. Filmer och slappande.
3e helgen som bestått av att ta det lugnt och se film. Nästa helg vägrar jag att ta det lugnt..
Vi såg på Svanprinsessan, började se den på engelska bara för att man borde.. men jag överatalde Josefine att vi skulle se med svenskt tal istället, det känns mer rätt, rösterna stämmer. Dessutom satt vi ändå bara o drog de svenska replikerna hela tiden. Man har väl sett den någon gång förut. Får ända rysningar lite då och då, och musiken är ju helt underbar!

Disneyklassiker är verkligen en genre för sig! Speciellt alla prinsessfilmerna, som den här eller Skönheten och odjuret, Snövit och lilla sjöjungfrun. Man blir ju glad nästan bara av tanken.
Borde ha Disneymarathon. Missade när vi skulle haft det med ett par kompisar. Vi planerade så alla skulle kunna någon gång på sommaren, men slutade med att de valde samma dag som jag skulle på Metaltown. Konstigt nog lät jag en massa grymma band och en av årets bästa dagar gå före ett par filmer :P

och märkte just vilken dubbelmoral det blev i det här inlägget, när jag först skrev att jag inte vill ha mer film helger och sen föreslår disneymaraton, men ja, det kan man ju ta om ett tag ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Man firar namnsdag som en ursäkt för att få fira? Två dagar i rad för mig ;D haha!

2009-11-23 @ 01:08:41
URL: http://sarajohansson.nu
Postat av: moa

hahaha, ja disneyfilmer e ju askul! :D Jag e lätt på i så fall :D:D

2009-11-23 @ 20:25:37
URL: http://tjugosjundenovember.blogg.se/
Postat av: moa

Grattis på namnsdagen i efterskott förresten ;D haha, ja ellr hur va fan e dom till för ?? xD

2009-11-23 @ 20:26:19
URL: http://tjugosjundenovember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0