Trollywood

Varit i Trollhättan idag, Trollywood.
Studiebesök på film i väst. Träffade en tekniker som jobbade med tramp. Helt sjukt att det ligger så mycket arbete bakom en film som man inte tänker på. Jag tyckte ändå att jag hade rätt bra koll på hur mycket som krävs egentligen. Men tänk att den här killen arbetade med att lägga på alla ljud från fotsteg och olika rörelser. Det har jag aldrig tänkt på hur mcyket jobb det ligger bakom det.
Men det var riktigt kul att se.

Han hade en studio med varierbar akustik och en massa olika underlag som han gick på. Dessutom en massa olika skor och olika tekniker för att kunna låta som massa olika människor.
Riktigt kul att se. Fast shit va trött jag var.

Fick pluggat en del både på dit resan och hemresan, och nu ska jag sätta mig och göra lite fler prov. Börjar bli rätt nervös inför morgondagen.


Kommentarer
Postat av: moa

Lycka lycka lycka lycka lycka till !! :D:D (haha nästan drömplatsen med mycket skor då ;))

2009-12-16 @ 11:49:16
URL: http://tjugosjundenovember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0