Lunchbloggande

Sitter här och chillar med en kopp kaffe, fick precis ringt om praktik. Gött!
De ville också ha mejl. Skönt för det känns lättare att berätta om sig själv skriftligt än i telefon. Så ska ta o knopa ihop något när jag kommer hem.
Åh shit.. kom precis på att min cv inte ligger kvar på datorn längre, tänk att det gått nästan ett år sen jag använde det, blir tvungen att fin slipa lite på det då också, härligt när man kan lägga till en massa extra saker där :D

Började morgonen med Riskettan idag, så kom precis hem, tog tjuren i hornen och ringde direkt ;)
Men ska sluta sväva iväg och hålla mig till ämnet. Utbildningen kändes faktiskt rätt onödig. Den handlade om risker i trafiken, köra för fort, vara trött eller påverkad.
Lärde mig verkligen ingenting nytt alls, verkligen inte värt 600kr!
Visst det är jätte bra att de informerar om det för det är klart att det är alldeles för många olyckor.
Men så mycket pengar för ynka 3timmars snack om saker som är rätt självklara, det kändes inte okej. Kändes mer som ännu ett knep från trafikskolan att få in mer pengar.

Nu blir det snabb lunch här hemma, sen drar jag till skolan.
Uh, ingen rolig mat hemma nu, ingen idé att köpa massa nytt nu när jag ändå flyttar om en vecka. Dessutom är jag pank.. igen..
Har för att vara exakt 3kr kvar på kontot. Det känns ju kul nu lagom till jul..

Kommentarer
Postat av: Sara

de har ju bara alla de extra sakerna för att dra in pengar. Till och med den där handledarkursen är onödig, redan hört allt. Och någon som kört bil i hundra år bör ju veta tycker man? eller?



Fick du praktik då? :)

2009-12-10 @ 14:07:08
URL: http://sarajohansson.nu
Postat av: moa

Soooowäääjt att du ringde på en gång :D Lika bra liksom :P Hm. ja det verkar onödigtsnack och onödiga pengar, pengar man kan använda på skor istället ;) haha

2009-12-11 @ 00:46:44
URL: http://tjugosjundenovember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0